مرغک توس

مرغک توس نام واحد تولیدی انواع مرغ های بومی تزئینی است

مرغک توس

مرغک توس نام واحد تولیدی انواع مرغ های بومی تزئینی است

مرغک توس

واحد کارآفرینی مرغک توس ، با هدف اشتغال زایی در حد مشاغل خانگی در شهر توس مشهد راه اندازی شده است.

ستر و هچر

شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۶، ۰۱:۵۰ ب.ظ

ستر و هچر در یک دستگاه جوجه کشی ”   با  ” ستر و هچر همزمان در یک دستگاه جوجه کشی ” دو جمله ای است که تفاوت های مهم با یکدیگر دارند. امروز اگر در پی خرید یک دستگاه جوجه کشی باشید به دفعات یکی از دو جمله بالا را و یا هر دوی آن را در توضیحات فروشنده و یا در کاتالوگ های تبلیغاتی خواهید دید. هرچند به ظاهر این دوجمله شبیه یک دیگر هستند ولی تفاوت های مهمی در باطن آن ها می باشد.

تعریف ستر و هچر در جوجه کشی

در ابتدا لازم است تا برای درک بهتر این موضوع تعریف دقیقی از اصطلاحات ستر و هچر در جوجه کشی بیان کنیم.

ستر ( ستری ) : قسمتی از دستگاه جوجه کشی که شرایط جوجه کشی پرندگان را با انجام ۴ عمل اصلی لازم برای جوجه کشی از ابتدای دوره تا ساعاتی قبل از تولد جوجه ها بر عهده دارد. این شرایط عبارتند از :

۱- تولید و حفظ دما در محدوده مورد نیاز که برای هر پرنده مقدار معینی می باشد. حتی در جوجه کشی برخی از پرندگان مانند غاز و بوقلمون هر ۷ روز یک بار این عدد تغییر می کند.

۲- تولید و حفظ رطوبت مورد نیاز جوجه کشی ( میزان رطوبت باعث می شود میزان تبخیر آب داخل تخم در اثر گرما بیش یا کم تر از حد مورد نیاز نشود تا جوجه ها دچار کم آبی و یا خفگی در آب نشوند.)

۳-چرخش تخم ها : چرخش تخم ها مانع چسبندگی زرده به پوسته شده و به جنین کمک میکند تا در روزهای پایانی بتواند کل زرده را به راحتی به داخل شکم خود ببرد. این عمل تا ۳ روز قبل از تولد اهمیت دارد و پس از آن اهمیت چندانی ندارد.

۴- اکسیژن رسانی ( تهویه) : جنین ها در طول دوره رشد نیاز به اکسیژن دارند و هرچه به زمان تولد نزدیک تر می شوند نیازشان به اکسیژن افزایش یافته و همچنین دی اکسید کربن بیشتری داخل دستگاه منتشر میکنند.

مدت زمانی که تخم مرغ در دستگاه ستر جوجه کشی سپری میکند را که از روز شروع تا ۳ روز قبل از اتمام جوجه کشی می باشد دوران ستری می گویند.

  • *[ واحد آموزش مرغک توس ]*

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی